Oppimistehtävä 4 - Sosiaalisen median hyödyntämissuunnitelma

Osallistuvat opiskelijat: Antti Mikael Aho (s2ahan01@students.osao.fi)

Suunnitelma on hankkia videopelille yleisöä ja seuraajia kehityksen aikana, sekä peliyhtiölle tuntemusta eri lyhytvideo alustojen kautta.

  • Suunnitelman nimi: Pelaajat ennen peliä

  • Suunnitelman tavoite on kerätä uuden videopeliyhtiön ensimmäiselle videopelille pelaajia ennen julkaisua mahdollisimman vähäisellä hinnalla pelin kehityksen ohessa, sekä näkyvyyttä videopeliyhtiölle tulevia projekteja varten luomalla videoita kehityksen edistyksestä ja tulevasta sisällöstä.
 
  • Kohderyhmä on 13-30 vuotiaat kansainväliset videopeleistä kiinnostuneet henkilöt.

  • Toteutus on tärkeää, jotta peliyhtiö ja peli saisivat näkyvyyttä.

  • Toteutus ratkaisee ongelmat huomion puutteen suhteen, ja varmistaa että pelillä ja peliyhtiöllä olisi hyvä tulevaisuus.
 
  • Työkaluiksi valitaan TikTok, YouTube, Instagram sekä Discord.

  • Sosiaalisen median työkaluista TikTokissa, YouTubessa sekä Instagramissa käytetään lyhytvideo-osioita, ja Discordia käytetään luomaan pelille oma palvelin.

  • Nämä työkalut ja palvelut valittiin, koska TikTok, YouTube, sekä Instagram sisältää lyhytvideo-osiot, jossa käyttäjille automaattisesti näytetään algoritmin valitsemia videoita heidän kiinnostusten perusteella, joten videopelistä tehty sisältö, sekä peliyhtiön kanava saa paremmin näkyvyyttä, vaikka ei ole valmiiksi seuraajia. Discord palvelin auttaa pitämään yllä yhteisöä, ja antamalla kiinnostuneille henkilöille palvelimen, missä he voivat kommunikoida toistensa kanssa.

  • Nämä päätökset tukevat tavoitteita antamalla helppoa ja ilmaista mainostusta pelille sekä peliyhtiölle, sillä sisällön tuottaminen sosiaaliseen mediaan ei maksa ylimääräistä mainoksen luomisen lisäksi, ja saman videon voi julkaista kaikille kolmelle alustalle.

  • Yksityisyyden ja turvallisuuden kysymyksiä, ovat mahdolliset riskit mainosvideoissa käytetyn puheäänen manipuloimisesta tekoälyn kautta, jota muut voivat käyttää puhujan maineen pilaamiseen.

  • Mahdollisia ratkaisuja tähän olisi joko käyttää itse tekoälyllisiä text-to-speech puheääniä mainoksissa, tai muokata digitaalisesti jälkeenpäin puhujan ääntä ennen mainokseen liittämistä, jotta sitä ei voisi yhdistää keneenkään kehitystiimissä olevaan henkilöön.
 
  • Käyttöönottoa voi päivittää ja ylläpitää tulevaisuudessa käyttämällä samaa toteutussuunnitelmaa eri peliä varten, ja luomalla sisältöä uusille sosiaalisen median alustoille.

  • Käyttöönotto on avoin ja ilmainen, sillä suunnitelma ei vaadi mitään maksullista, muuta kuin tarvikkeet itse mainosvideoiden tuottamiseen.

  • Toteutuksen jatkuvuus voidaan varmistaa tekemällä lisää videoita tulevista päivityksistä myös pelin julkaisemisen jälkeen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Itsearviointi